Uitgaande email
Uitgaande email: uitgaande SMTP-server
De uitgaande emailserver van TriNed is smtp.trined.nl. Hierbij wordt gebruikt gemaakt van poort 25. Bij gebruik van de SMTP-server dient geen gebruik gemaakt te worden van authenticatie of logingegevens. Wij controleren de toegang op basis van IP-adres. Er is geen SSL/TLS (beveiligde verbinding) vereist voor de verbinding met deze e-mailserver.
Uitgaande SMTP-server met authenticatie
Bij gebruik van POP3 of IMAP wanneer jouw e-mailprogramma (zoals Office 2016 en nieuwer) verplichten om gebruik te maken van authenticatie bij de uitgaande mailserver, dan kan de uitgaande mailserver ‘smartermail.trined.nl’ gebruikt worden. Hiervoor dient authenticatie aan te staan en wordt er gebruik gemaakt van poort 25.
SPF-record
Bij gebruik van smtp.trined.nl kan het het SPF-record spf.smtp.trined.nl gebruikt worden. Een voorbeeld van het te gebruiken SPF-record is dan: ‘v=spf1 a:spf.smtp.trined.nl -all’.
Limieten
De uitgaande SMTP-servers van TriNed zijn voorzien van virus- en spamfiltering. Bij een blokkade door de virus- en/of het spamfilter wordt er altijd een foutmelding weergegeven. Of direct tijdens het verzonden van de betreffende email of via een automatische email naar de verzender. Tevens zijn de SMTP-servers van TriNed voorzien van een verzendlimiet. Bij een regulier abonnement voor consumenten is een limiet van maximaal 500 e-mailontvangers per dag van toepassing. Bij een zakelijk abonnement is dit een limiet van maximaal 2.500 e-mailontvangers per dag.