Senior NOC Engineer

Wij zijn per direct op zoek naar een Senior NOC Engineer

Wil jij deel uitmaken van een dynamisch team dat dagelijks technische uitdagingen aangaat en een cruciale rol speelt in het handhaven van operationele stabiliteit? Vind je het daarnaast leuk om je passie voor technologie in te zetten? Dan zoeken wij jou!
Fiber Operator faciliteert netwerkdiensten voor de internetproviders TriNed, SNLR.nl en Freedom Internet. Daarnaast levert het ook wholesale-diensten voor diverse andere internetproviders. Fiber Operator beheert op dit moment ruim vierhonderd POP-locaties. Een zelfde aantal POP-locaties zijn in voorbereiding ter uitbreiding.
Wij zijn dé specialist als het gaat om glasvezel. Dagelijks vertrouwen dan ook vele klanten op onze diensten. Het team bestaat op dit moment uit ruim zeventig medewerkers waarvan het merendeel werkzaam is op ons hoofdkantoor in ’s-Hertogenbosch.

Jouw dag
Als Senior NOC Engineer ben je samen met het team verantwoordelijk voor het oplossen van technische vraagstukken. Je begint je dag met het bespreken van de lopende en afgehandelde meldingen van de afgelopen dag en storingsdienst. Wellicht dat er nog interessante zaken naar voren zijn gekomen om samen van te leren. Na wat controles begint de orde van de dag: het oplossen van technische vraagstukken en meldingen. Na enkele meldingen (geen enkele melding is hetzelfde) te hebben geanalyseerd neem je een patroon waar en bundel je deze meldingen. Je neemt contact op met de betreffende leverancier en samen met hen spar je om tot een oplossing te komen. Je legt in een procedure vast hoe dit probleem in de toekomst kan worden voorkomen en deelt dit met je teamgenoten. Na enige tijd besef je dat het allang tijd is om af te sluiten, door ad-hoc situaties vliegt de dag voorbij.

Daarnaast ben jij het aanspreekpunt binnen het team voor vragen en problemen. Je biedt ondersteuning en begeleiding aan de overige teamleden en zorgt ervoor dat iedereen op de hoogte is van de nieuwste procedures en best practices.

Verantwoordelijkheden
• Je analyseert en handelt technische incidenten af;
• Je lost incidenten waar mogelijk zelf op en schakelt anders met de juiste partij om e.a. opgelost te krijgen, daarbij bewaak je voortdurend de voortgang;
• Je fungeert als het centrale aanspreekpunt binnen het team voor vragen en technische problemen;
• Je begeleidt en ondersteunt overige teamleden;
• Je documenteert en deelt kennis en procedures binnen het team.

Jouw specificaties
• Je hebt HBO werk- en denkniveau;
• Je hebt een analytisch vermogen en goed in het leggen van verbanden;
• Je hebt affiniteit met internet-, televisie-, telefoniediensten en/of glasvezel;
• Je bent flexibel inzetbaar en bereid om incidenteel onregelmatig te werken;
• Je bent 32 tot 40 uur per week beschikbaar;
• Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
• Je hebt aantoonbaar relevante werkervaring, bij voorkeur bij een ISP of in een soortelijke omgeving;
• Je beschikt over kennis van laag 2 en laag 3 IP-netwerken;
• Je hebt ervaring in het ondersteunen en coachen van teamleden.

Standaard meegeleverd
• Een goed salaris dat past bij de werkervaring;
• 26 vakantiedagen op basis van een 40-urige werkweek;
• 1.5 bonusdag per kwartaal bij niet ziek zijn;
• Pensioenregeling en reiskostenvergoeding;
• Een fijne werkplek op ons hoofdkantoor in Den Bosch, één dag thuiswerken behoort tot de mogelijkheden;
• Ongekend goede werksfeer, met twee keer per jaar een personeelsfeest en gezellige pauzes.

Sollicitatieprocedure
• Solliciteer: Leuk dat je solliciteert! Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op. Eén van onze medewerkers belt je op om kennis te maken en eventueel een afspraak te maken;
• Eerste gesprek: Je komt gezellig bij ons langs;
• Contractvoorstel: We doen je een aanbod dat je niet kunt weigeren;
• In dienst: Even een krabbeltje en klaar. Welkom!

Solliciteer op deze functie
Solliciteer nu als jij interesse hebt in deze prachtige uitdagende functie! Stuur je CV met motivatie per e-mail naar sollicitatie@hgvt.nl. Als je vragen hebt kun je bellen met Tim Balmer, Manager Netwerkbeheer, via telefoonnummer 088 2444500.