Veelgestelde vragen over abonnementen en overstappen

Kiezen voor glasvezel heeft veel voordelen. Glasvezel is namelijk veel sneller, betrouwbaarder, milieuvriendelijker en veiliger dan andere vormen van internet. Daarnaast kan je met dezelfde snelheid up- en downloaden waardoor het streamen van video’s, online games spelen en grote bestanden up- en downloaden met dezelfde hoge snelheid mogelijk is.
Dus ben je opzoek naar een snelle, betrouwbare en veilige internetverbinding dan is glasvezel de beste keuze.

Ga je verhuizen, geef dit dan altijd minimaal 4 weken vooraf bij ons aan. Wil je jouw abonnement behouden dan kan dat mits glasvezel van TriNed beschikbaar is op je nieuwe adres. Je dient dan een nieuwe aanvraag te doen en gaat een nieuw contract aan voor 12 maanden. Wil je jouw abonnement stoppen, dan is er sprake van een opzegtermijn van 1 kalendermaand, mits je abonnement langer actief is dan 11 maanden. Als je initiële jaarabonnement nog loopt kan het abonnement niet beëindigd worden. Wil de nieuwe bewoner van je oude adres ook gebruikmaken van onze diensten? Dan kunnen wij jouw jaarabonnement eerder stopzetten, namelijk per de datum dat het nieuwe abonnement wordt geactiveerd bij de nieuwe bewoner.

Je kunt wijzigingen van bijvoorbeeld je telefoonnummer, e-mail of rekeningnummer telefonisch aan onze klantenservice doorgeven of via WhatsApp, Facebook Messenger of 1 van onze andere contactmogelijkheden.

Overstappen is zo geregeld met onze overstapservice. Wij zeggen je huidige abonnement op en zorgen ervoor dat je niet zonder diensten of met dubbele lasten te maken krijgt. Het aanvragen van de overstapservice gebeurt bij het maken van de afspraak voor installatie van de diensten. Er wordt dan gevraagd of je gebruik wenst te maken van de overstapservice. Indien ja, zullen we vragen bij welke provider je nu zit om dit abonnement te beëindigen. Deze service is bij de meeste providers in Nederland van toepassing.

Indien je graag je huidige abonnement wilt beëindigen kan dat vaak telefonisch of middels een opzegbrief. Vul deze volledig in, onderteken de brief en stuur deze naar je huidige provider. Indien gewenst kan onze klantenservice je helpen met het bepalen van de gewenste einddatum.

We factureren altijd vooraf, uitgezonderd gesprekskosten, en verrekenen achteraf. Als je nog een actief abonnement hebt, waarbij de einddatum dus nog niet is bereikt, ontvang je automatisch de factuur van de volgende maand. Is je abonnement eenmaal opgeheven, doordat de einddatum is bereikt, dan worden de teveel berekende abonnementskosten automatisch in mindering gebracht op de volgende factuur. Indien wij de bruikleenapparatuur retour hebben ontvangen zal ook de retour borg op deze factuur worden vermeld.

Zie ook

Storingen en onderhoud

Bekijk hier alle actuele meldingen

Storingen en onderhoud
Zenderlijst

Hier vind je een overzicht van alle televisie zenders

Zenderlijst
Servicepunten

Liever even langs een servicepunt? Onze dealers staan voor je klaar!

Wil je toch persoonlijk contact?